A tehén és a disznó


Volt egyszer egy ember, aki nagyon gazdag volt, de ugyanakkor nagyon zsugori is. A falubeliek mélységesen gyűlölték. Egy nap így szólt hozzájuk: – Vagy féltékenyek vagytok rám, vagy nem értitek, hogy én mennyire szeretem a pénzt. Isten tudja csak, melyik. De mindenesetre gyűlöltök, ezt magam is tudom. Amikor meghalok, semmit sem viszek magammal. Mindent itt hagyok másoknak. A végrendeletemben minden vagyonomat jótékony célra ajánlom fel. Akkor majd mindenki boldog lesz.

Az emberek ennek ellenére továbbra is gúnyolták és kinevették.

– Mi a gond? – kérdezte a gazdag ember. – Nem bírtok várni néhány évet a halálomig, amikor majd minden pénzemet jótékony célra fordíthatjátok?

Egy nap a gazdag ember elment sétálni. Hirtelen eleredt az eső, így hát behúzódott egy fa alá. A fa alatt meglátott egy tehenet és egy disznót. A disznó és a tehén beszélgetésbe elegyedtek, az ember pedig meghallotta, miről beszélnek.

– Miért van az, hogy téged mindenki nagyra értékel, engem pedig senki? –kérdezte a disznó a tehéntől. – Amikor meghalok, szalonnát, sonkát és kolbászt adok az embereknek. A sörtéimet is használni tudják. Három vagy négy különböző dolgot adok, míg te csak egyet: tejet. Téged miért értékelnek állandóan az emberek, és engem miért nem?

– Nézd – mondta a tehén –, én a tejet addig adom, amíg élek. Látják, hogy nagylelkű vagyok azzal, amim van. Te viszont semmit sem adsz nekik, amíg élsz. Csak miután meghalsz, akkor adhatsz szalonnát, sonkát, kolbászt és egyebeket. Az emberek nem hisznek a jövőben, a jelenben hisznek. Ha addig adsz, amíg élsz, majd értékelni fognak. Ilyen egyszerű a dolog.

Attól fogva a gazdag ember a szegényeknek adta, amije volt.

Most van itt az ideje,

Hogy jól kihasználd az időt.

Ma van a napja,

Hogy egy tökéletes napot kezdj.

Reklámok

2 hozzászólás

  1. Jó sztori!
    Lehet belőle tanulni.
    Hú, én ma nagyon elszúrtam az időmet!
    Megyek is főzni! 🙂

    • Köszönöm, aranyos vagy ! 🙂 bizonyára így is sikerült finomat főznöd 🙂


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Vélemény, hozzászólás?

