Fogmanó

Találtam egy kedves levelet, történetet..

Bízom benne, hogy olykor mi is ilyen manókká válunk , mert hogy nem csak találkozni jó velük, azaz nem csak kapni,  adni is jó! ( még jobb!!)


Varda One: Fogmanó

A fogaim sajogtak. Tovább már nem halogathattam a dolgot. Nagy nehezen legyűrtem a fogorvostól való félelmemet, és elhatároztam, hogy megcsináltatom őket. Igen ám, de miből? Másodéves egyetemista voltam, épphogy fenn tudtam tartani magam részmunkaidős állásaimból.
Talán a legrosszabb fogam kikezelésére még futja a pénzemből. Fellapoztam az Arany Oldalakat, és felhívtam az első gyalog megközelíthető fogorvost. Az asszisztensnő azt mondta, azonnal mehetek. Ahogy átvágtam az egyetemi épületek között, megfeledkeztem a fájdalomról, mert csak az járt az eszembe, hogyan fogom kifizetni a számlát.
Néhány perc múlva már a fogorvosi székben ültem, és a fogorvos gondterhelten vizsgálgatta a számban lévő romhalmazt.
– Hm! – mondta – A maga fogai bizony elég rossz állapotban vannak.
– Tudom – vetettem oda könnyedén, hogy elrejtsem a félelmemet.
– Ne aggódjon, rendbe hozom valamennyit.
– Nem. Azt nem tudom kifizetni – mondtam, és már szálltam is ki a székből.
– Mit csinál?
– Mondtam, nincs pénzem.
– Maga az egyetem diákja, ugye?
Ugyan mit számít az, gondoltam.
– Igen…..
– Nos, akkor néhány év múlva diploma lesz a kezében, igaz?
– Remélem.
– És azután állásba fog menni.
– Ez a tervem.
– No, akkor majd kifizeti. Addig csak koncentráljon a tanulmányaira, a fogait pedig bízza rám.
Rámeredtem. Komolyan gondolta, amit mondott. Nyugodtan felvette a műszereit, és nekiállt betömni a lyukakat. Ettől a naptól kezdve jártam hozzá, amíg az összes fogamat rendbe nem hozta. Rendben is tartotta őket, rendszeresen berendelt felülvizsgálatokra. Miután megszereztem a diplomámat, állást vállaltam és néhány hónap leforgása alatt, rendeztem a számlát.

Az ezt követő negyven évben csodatévő manónak hívtam őt. Ezek olyan idegenek, akik váratlanul kerülnek elő a semmiből – az erdőből – amikor szükség van rájuk. Adnak pénzt kölcsön, vagy örökbe, nyersanyagot, vagy felszerelést, ha az kell; megtanítanak dolgokra és segítenek megszervezni az életemet; esetleg veszélyektől mentenek meg, vagy megakadályozzák, hogy nagy hibákat kövessek el. Kedves fogorvosom, bárhol is vagy, áldjon meg az Isten, és még egyszer köszönök mindent!

Hozzászólás

Még nincs hozzászólás.

Comments RSS TrackBack Identifier URI

Vélemény, hozzászólás?

